Alla vi som gillar Maria

fredag 19 augusti 2011

Förlåt Gud

Året är 1984. Det är julafton och jag är 10 år. Lyckan är total när jag får Alphavilles LP i julklapp. Jag förutsätter att alla som läser min blogg vet vad en LP-skiva är och om inte :  Just f**king google it!! Skivspelaren går varm hela kvällen och låten som spelas mest är min absoluta favoritlåt Forever Young.

Vid den här tiden sjöng jag och min syster i en barnkör som hette Unga Röster. Det var alltså bara att gilla läget och vara i kyrkan jättetidigt på juldagsmorgon för att sjunga på julottan. När alla (faktiskt så var större delen av byns invånare på plats) satt i sina bänkrader, knäpptysta och väntade på att kyrkklockorna skulle börja ringa tyckte min lillebror 3 år att det var läge att sjunga låten han hörde femtioelva gånger kvällen innan. Enda problemet - förutom att det är meningen att man ska vara tyst i kyrkan - var hans bristfälliga kunskaper i engelska språket. Så när han tar i för kung och fosterland och sjunger För Jävelen vaknar alla morgontrötta till och undrar vad sjutton det var för konstig öppningspsalm på årets julotta!!

Så Gud - om du var vaken kl 05.59 på juldagsmorgon 1984 -  hoppas att du inte satte morgonkaffet i vrångstrupen och att du har förlåtit min lillebror för hans synder.

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha.. vilken sångdebut för honom

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!
    Påminner mig om när min lillebror, då 4 år, sjöng gubben noak på min morbrors begravning. De äldre var måttligt roade. (När brorsans begravning var 22 år senare sjöng jag gubben noak åt honom men bara i mitt huvud för jag var för feg för att göra det högt.)
    sv. Det är ordet jag inte gillar, själva fenomenet är ok! :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...