Alla vi som gillar Maria

torsdag 8 september 2011

Vilken jävla skrytmåns!!

Ikväll efter jobbet skulle jag och en väninna tillika arbetskamrat ta ut pengar på Minuten. Precis bredvid automaten står en papperskorg i vilken man såklart ska slänga skräp i. Märk väl att jag sa i papperskorgen.
Uppe papperkorgen ligger ett kontoutdrag. Ni vet en sån där tragisk liten lapp där man ser hur tragiskt lite pengar man har kvar på kontot.
Bara det att över den här lappen fanns ingen tragik. Saldot visade 41 328:19 (typ). Hade jag nu varit en världsvan bloggare så hade jag ju slitit upp mobilen och fotograferat lappen men ni får tro mig på mitt ord. Eller så får ni fråga Linda - det var hon som hittade den.  
I vilket fall som helst finns ju bara en anledning till att man lämnar den uppe papperskorgen.

Han kunde ju lika gärna sagt som det var.

Hej, jag heter Pelle och jag har en liten snopp.

2 kommentarer:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...