Alla vi som gillar Maria

måndag 23 april 2012



På allmän begäran kommer jag att fortsätta att dissa och hissa på måndagar.

Helgen som gått har jag varit ledig och då söndagens regniga väder inte inbjöd till några direkta uteaktiviteter så pysslade jag lite inomhus.

Bland annat renbäddade jag sängarna och här kommer jag till dagens diss.

Vem i hela fridens namn kom på idén att göra påslakan utan hål i hörnorna?? Ni vet vad jag menar va? De där hålen uppe i hörnorna så att man kan sticka in händerna och ta tag i täcket i stället för svära sig blå genom om försöka fippla in täcket på annat vis.

Och om det nu nödvändigtvis måste finnas påslakan utan hål i hörnorna - finns det ingen upplysningsplikt mot oss konsumenter?

Kanske något sånt här??

Påslakanet på bilden har ingen med dissen att göra

Jag vill alltså dissa alla som säljer påslakan utan innehållsdeklaration.

Jag vill inte dissa själva påslakanet - det får gärna finnas men helst inte hemma hos mig.....

Jag tar även tillfället i akt och dissar det faktum att sonen den stackarn har feber.Undrar vad det är för töffe som smittat honom??



Efter sängbäddningen fick jag ett ryck och bestämde mig för att inviga en sak som jag köpte för några veckor sen men som inte blivit använt än.

I vanliga fall är jag av uppfattningen att om något låter för bra för att vara sant är det troligen för att det inte är sant.

I går blev jag dock på det klara med att det finns undantag.

För några veckor sen var jag på ett Tupperware-party.

Jag brukar inte gå på såna här partyn överhuvudtaget eftersom jag tycker så synd om försäljaren om jag inte köper något. Kontentan blir ju såklart att jag köper något totalt onödigt som jag egentligen inte behöver.

Så även denna gång. Jag vägrade dock att köpa en plastburk för flera hundra kronor och bestämde mig för att köpa ett gäng trasor för flera hundra kronor i stället.

Rena rama mirakeltrasorna om jag skulle tro kvinnan som höll i partyt.

En av trasorna skulle användas till att putsa fönster och det enda man behövde göra var att blöta den, torka av fönstret och sen var det klart.


Eller hur?? tänkte jag när jag beställde dem samtidigt som jag förbannade mig själv för att jag är så mesig och beställer massa grejer för att glädja en människa som jag troligtvis aldrig kommer att träffa igen!

Men i alla fall gav jag trasorna en chans i går.

Jag menar nu när jag köpt dem kan de ju inte bara ligga och skräpa.

Jag blötade trasan och fem minuter senare var alla fönster på ovanvåningen putsade. Och med ett skimrande resultat dessutom!

På insidan ska jag kanske tillägga men det fattade ni eftersom det regnade. Och eftersom det hade varit totalt ologiskt att jag skulle hinna med både in- och utsida på fem minuter..... Då hade ju mirakel inte räckt långt....

För den som undrar så har vi 6 fönster på ovanvåningen.




Därför vill jag hissa Tupperwares mirakelfönsterputsartrasa!!

Och mina rena fönster!

I dag ska jag och sjuklingen titta på en film. Håll tummarna för att han inte väljer Jönssonligan.....

Ha det bäst!


10 kommentarer:

  1. Haha. Vet precis hur det är. Vill inte heller längre gå på sådana partyn, eftersom jag också alltid köper något för att glädja den där personen. Så JÄKLA dyrt, men om nu de där mirakeltrasorna var ett mirakel- så är jag verkligen glad för din skull. :)

    SvaraRadera
  2. det låter som om de kanske till och med var värda priset!?

    SvaraRadera
  3. Här kommer ett tips - klipp egna hörn!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att läsa att jag inte är ensam om att ha dåligt samvete ifall jag inte handlar. När jag blir bjuden på sådana partyn numera är jag så feg så jag hittar på en ursäkt för att slippa gå.

    SvaraRadera
  5. Du kan gå med i mitt påslakansuppror. Jag frågar alltid om det är hål uppe i påslakanet och är det inte det så köper jag inte. Hoppas på så sätt att de ska börja fråga inköparna - för kunden har ju alltid rätt. Haha som om det skulle hjälpa men hoppet är det sista som överger en

    SvaraRadera
  6. GRRRRR, blir sjötokig av påslakan utan hörn. Hur fasen tänkte de där egentligen? Ska ansluta mig till Shamrocks uppror.

    SvaraRadera
  7. Jag retar mig också på det! Vi är ett stort gäng! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hahaha- jag är med på din diss!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Mina diss och hiss i går var: bråket från helvetet med mini, diss såklart.... Hiss i går var en underbar kvällspromenad med mr K.
    Sen håller jag med i din diss..
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag håller med om de däringa jobbiga lakanen utan hål...DISS!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...