Alla vi som gillar Maria

söndag 16 oktober 2016

Skyltsöndag vecka 41

Förra söndagen började jag ju skylta med mina Stockholmsbilder och det finns massa mer av den varan. Men för att ombyte förnöjer sticker jag mellan med lite lokala skyltar idag. Min man har med ett bidrag - han börjar bli rejält bloggskadad :-)


Nedanstående skylt har min man fotat utanför sitt jobb där tydligen busschaufförerna kör som om de stulit bussen. Det är en 30-sträcka och det har redan hänt två olyckor under den korta period som mannen jobbat där. En väldigt befogad skylt alltså!!



På mitt jobb pågår just nu en renovering och i dessa häftiga lådor ligger (antagligen) fjädrar som används till något projekt.


Våra grannar är inte bara supertrevliga - de är superroliga oxå!!



Några andra som är superroliga är två av mina arbetskamrater som tyckte att jag behövde en vänlig påminnelse.


Anledningen till lappen är att min dotter köpt ett par Dr Denimjeans av en arbetskamrat och för att jag inte skulle glömma ta hem dem frågade hon om hon skulle sätta upp en påminnelselapp till mig. Det tyckte jag lät som en bra idé. Då. Innan jag läste lappen ;-)


Och såklart har Katarina från Kassa 14 ett bidrag även denna vecka!




Som vanligt tittar du in till skyltsöndagsförvaltaren BP om du vill se fler skyltar.











2 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilket härligt urval av skyltar! Å visst är det helt underbart att ha en bloggdresserad make som vet precis vad man vill ha:-)

    30-skylten - japp, där hajar åtminstone jag till! Lådorna till fjädrarna - där är det någon som hade humor. Mera sådant!

    Skrattade gott åt din PS (Personlig Skylt). Ni har verkligen roligt på din arbetsplats:-)

    Å kassaskylten - ja, den tjejen är verkligen helt underbar!

    1 000 tack för toppen skylltning och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Många bra skyltar här! Nej tänk att det ska vara så svårt att köra sakta på vissa platser. Ni verkar ha kul på jobbet :) Det är viktigt och bra!
    Och det du skrev i föregående inlägget om beröm. Så himla bra av dig att ringa upp igen!! Stor eloge till dig! Jag är också dålig på att ta beröm men försöker tänka på det och bli bättre.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...