Alla vi som gillar Maria

torsdag 9 februari 2017

Böcker lästa i januari och lite snö på det!


Detta inlägg borde ju ha publicerats för ett tag sen men det kommer ju lite hjärtebekymmer mellan så där en gång i veckan.....Och dessa hjärtebekymmer kommer antagligen bidra till att februaris lista kommer att innehålla fler böcker än vanligt eftersom jag inte orkat göra mycket annat än att ligga i soffan de senaste dagarna. 
Men först januaris lista och som du ser snöade jag helt in på Ann Rosmans serie. Än så länge finns sex böcker om den kvinnliga kriminalpolisen Karin Adler och jag är i full gång med att läsa den sjätte boken som förhoppningsvis inte är den sista! 

Michael Connelly är en av mina favoritförfattare och jag har alla hans böcker i bokhyllan. 

Min absoluta favoritgenre är deckare men ibland måste mördarna få ta en paus och lämna plats åt en feelgood-bok eller två. Eller i januari faktiskt tre! Och alla av Annika Estassy. 



Jag tänker inte recensera böckerna men kan säga så mycket som att de är klart läsvärda allihop. Om man gillar deckare och feelgood vill säga. Fast det gör väl alla eller??

Och om jag snöade in på Ann Rosman så snöade kung Bore in på Kristianstad de senaste dagarna för vi har för tillfället mer snö än vad vi haft de senaste vintrarna sammanlagt. När Alice kom hem från skolan i dag gick vi ut i det vita. Vi gjorde vars en snöängel och gick en liiiiiiten runda i skogen. Det fick räcka som träning för i dag.

Typ en halvmeter snö har det kommit!

Någon med fyrhjulsdrift som vågade sig på en oplogad skogsväg

Än så länge är det lite storleksskillnade på våra änglar


Nog för att det blir lite besvärligt på vägarna men vackert är det i alla fall ♥

Tack för all uppmuntran och hejarop. Jag mår mycket bättre i dag men är vädligt trött efter gårdagens pärs. Nu hoppas jag innerligt att det är slut på allt elände ett bra tag framöver!!

5 kommentarer:

  1. Jag läste Ann Rosmans första böcker och tyckte om dem, men när jag läst 3-4 stycken så tröttnade jag lite. Är inte så himla förtjust i deckare. Läser bara deckare ibland.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst Ann Rosman, men det verkar odiskutabelt att det är bra böcker ;) Bra att du tar det lugnt!

    SvaraRadera
  3. Precis som du har jag också snöat in mig på deckare, och jag gillar Rosmans böcker skarpt. Har bara den sista kvar. Feelgood böcker däremot är inte min grej - lite för "flummigt" för min smak;-)

    Ja, nu vet du hur det såg ut i stor-Stockholm tidigt i november då vi fick vårt första oväder. Ja, vi har ju jobbat oss igenom fler sedan dess, men klarade oss helt den här gången. Bra, för vi fick ju vår beskärda del redan om man säger så..

    Hoppas nu också att du äntligen kan gå tillbaka till ett "normalt" liv efter allt du fått gå igenom den senaste tiden. Antar att du är sjukskriven en bra tid framöver. Å just nu är det ju lika bra det med tanke på väderförhållandena som råder i Kristianstad och resten av Skåne.

    SvaraRadera
  4. Rosman har jag inte läst något av, kanske är dags att börja...

    SvaraRadera
  5. Jag har snöat in på Mons Kallentoft och Carin Gerhardsen just nu, har du läst dom? Jag gillar dom i alla fall ;-) Men snöat in som i snö har jag inte, vi har bara ca en halv cm här och det räcker gott för mig.
    Kram J

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...