Alla vi som gillar Maria

måndag 20 mars 2017

Tacksamma måndag ♥

Det är Evas braiga idé att skriva tacksamhetslista. På senaste tiden har jag skrivit ner minst tre saker varje kväll som jag har varit tacksam för med dagen som gått och tyvärr måste jag säga att jag har lite svårt att få ihop tre punkter ibland. Inte för att jag inte har varit tacksam minst tre gånger den aktuella dagen utan för att vi människor tar så himla mycket för givet och glömmer hur mycket vi har att vara tacksamma för ♥ Men jag blir bättre och bättre dag för dag :-)



  • nytvättad bil (inte av mig - det var min man som var så snäll och fixade det till mig ♥)
  • familjestädlista på Spotify - för att vår planerade vårstädning ska bli roligare fick alla välja vars fem låtar till en ny spellista. Frågan är bara om vi hinner städa hela huset på en spelning....
  • nya recept
  • magnesium
  • sparade semesterdagar som med lite planering blir till långledighet 
  • terapi
  • massage
  • webbinarium
  • få förtroenden ♥
  • vänskap som spänner över åldergränserna
  • att kunna be om hjälp
  • personalfest med världens bästa kollegor
  • dans till gamla godingar 
  • gemenskap ♥
  • tänka i nya banor
  • bra film
  • lördagsgodis
  • pantburkar
  • stödstrumpor
  • tigerbalsam

6 kommentarer:

  1. Läser Din lista å funderar över varför Du är tacksam över pantburkar?

    SvaraRadera
  2. :) Läser din lista och sedan kommentaren - går tillbaka och hittar pantburkar :) Visst är det något att vara tacksam över - inget land är så bra på att återvinna burkar som Sverige! Hurra för oss!
    Städlista på Spotify! Lysande idé!
    Tack för din lista som lyser upp min sena eftermiddag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där :) ett svar på min fundering :) Tack.

      Radera
  3. Men det här var väl en lång och blandad lista!
    Fastnar på pantburkar - många bäckar små.
    Stödstrumpor - jo då. Har man åderbråck som jag är man tacksam att sådana finns.
    Tigerbalsam - minns jag. Ett måste som fotbollsspelare. Åsså luktar hela omklädningsrummet Tigerbalsam och liniment;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stödstrumpor har jag aldrig använt, men har ju förstått de är så mycket dyrare än vanliga sockor, tråkigt då en nödvändig vardagssak kostar mera... Du kan ju inte direkt bara ha ett par å tvätta upp dem var kväll ;-)

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...