Alla vi som gillar Maria

måndag 8 maj 2017

Tacksamma grannar, kossor och måndag ♥

Ikväll överfölls jag av en plötslig lust att blogga! Jag - som senaste veckan faktiskt lekt med tanken att lägga ner bloggen -  fick sånt kli i fingrarna och nu sitter jag här med lite tända ljus och en stor kopp te. Jag var på helkroppsmassage innan idag och fick - precis som jag fått de senaste gångerna - en intensiv huvudvärk efteråt som börjar lägga sig nu. Massagen var helt ljuvlig förutom några triggerpunkter på vaderna och höfterna - och jag känner mig sådär härligt avslappnad i hela kroppen. Det "dumma" med att få massage av en vän är ju att det är så lätt att pladdra på i stället för att njuta av massagen men idag var både jag och Jennie tysta i en hel timme!!
För övrigt har jag haft en riktigt bra helg med brygghäng och middag hos vänner på lördagen och med kosläpp i går.

Hur gammal jag än blir kommer jag aldrig att tröttna på denna utsikten ♥




Och hur gammal jag än blir kommer jag aldrig att tröttna på desserter! Innan denna smarriga anrättning bjöds det på högrevsburgare med rotsaker men till både min och kockens förtret glömde jag att fota ;-)



Och igår var det dags för kosläpp hos våra underbara grannar längre upp på vägen. Förra året (??) fick de några sticklingar på en pärlhyacint av min Joakim och den hade minsann fått en egen skylt. 
Den får representera gårdagens skyltsöndag. Ursäkta väntan BP

Några andra som fick vänta var dessa damerna. 


Men så plötsligt öppnades dörrarna och ut kom hur många kossor som helst. De visade sin glädje över att vara ute i friska luften på olika vis. Här hade jag tänkt dela med mig av en lite kortfilm som jag kallar "Muuuuuuuuuve"  men eftersom Blogger vägrar samarbeta så blir det inget med det. Vill du hemskt gärna se den - och den är väldigt sevärd om jag får säga det själv - får du helt enkelt leta upp mig på Instagram och kolla in den där. Du hittar mig om du söker på "jagochdemina"

Och just Instagram känns som ett mer hanterbart forum för tillfället och där är jag aktiv varje dag. Hänger du här får du ha is i magen tills jag får lust att blogga nästa gång ;-) Vem vet - det kanske blir redan i morgon!!

11 kommentarer:

  1. Blogga bör man annars dör man,
    bloggar gör man ändå dör man ;-)

    Nää förlåt, nu var jag fånig... men ooups det är sån jag är :D

    Gillar ko-släpp, snacka om glädje :)

    Högrevsburgare pratade jag om häromdan, längre än så kom jag inte :) men det blir väl fler dagar med sol å värme... hoppas jag ;-)

    Förutom muffins har jag ätit potatis & grönsaker i ugn + lövbiff och dessutom en bärkaka med vispgrädde, yes vi kalasar oss idag :)

    Äre födelsedag så äre födelsedag :D

    SvaraRadera
  2. Det här med att lägga ner bloggandet funderar jag ofta på men där är ju ändå något som drar. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Det här med att lägga ner bloggandet funderar jag ofta på men där är ju ändå något som drar. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Underbara saker att vara glad för min underbara vän !!! Då är vi två som tappat lusten ...men skönt att få njuta av massage och hoppas huvudvärken gett med sig
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Du är tyvärr inte ensam om dina funderingar att lägga ner bloggen och satsa på Instagram. Himla synd tycker jag!
    Men du skyltade åtminstone, vilket jag är tacksam för och glad över. En söt liten skylt dessutom Stort tack för det och länken.

    Härlig och njutbar utsikt från bryggan. Åsså var jag lite förvånad över att ni släpper korna så sent. I Öser- och Västergötland släpptem dom ju för 3-4 veckor sedan. Å i Skåne har det vär varit varmast i hela landet har jag förstått...

    SvaraRadera
  6. Tankarna på bloggande går väl lite både och upp och ner för de flesta. Jag är en av dem som är glad så länge du bloggar :)

    SvaraRadera
  7. Tänk att jag aldrig varit med på ett kosläpp! Ser ju jätte mysigt ut när dom får komma ut efter en lång vinter.
    Vi är många som bloggar mindre och istället instagrammar mer. Men släppa helt vill jag inte riktigt än.
    Härligt att unna sig massage! Det ska jag göra flera ggr nu framöver! :)
    Ha det fint i veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härlig helg!
    Bloggeriet... samma här, vill sluta ena dan men sugen på att skriva en annan... hade lätt kunnat sluta skriva nu, men man har ju ändå lite kontakter genom bloggandet som är kul. Men visst märker man att det är många som går i samma tankar...
    Kram J

    SvaraRadera
  9. Jag har också lekt med tanken på att lägga ner min blogg, men det brukar bli så att jag återkommer till den förr eller senare. Har egentligen ett behov av att uttrycka mig, men ibland bara fattas orken.

    SvaraRadera
  10. Vyer med klippor och vatten tröttnar man aldrig på. Kosläpp verkar kul, har aldrig bevistat ett sådant!
    Ha en fin helg!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...