Alla vi som gillar Maria

lördag 3 juni 2017

Grattis på........fredagen Maria :-)

För ett tag sen råkade jag ju trampa på min laptop och spräcka skärmen men så länge jag trots allt såg vad som hände på den var jag för snål för att köpa en ny. Men eftersom sprickan bredde ut sig för att så småningom ta över helt och hållet vilket innebar att jag fick gissa mig till vad jag skrev på bloggen (fast jag tror inte det blev alltför många stavfel va??) var det nu hög tid att investera i nåt nytt.
Det blev en Lenovo Yoga - en sån här vändbar historia som blir en surfplatta när man viker bak tangentbordet.



Vi kommer nog att komma himla bra överens så fort jag vant mig vid Windows 10, vid att tangentbordet verkar vara flyttat ett snäpp till höger och de här siffrorna längst ut till höger inte finns längre. Och det ska väl inte behöva ta så lång tid om jag tar mig samman och bloggar varje dag. Det är ju fantastiskt att se vad jag skriver i alla fall. Och det får mig att tänka på hur glad jag var när jag köpte min laptop för herrans många år sen. Då skrev jag ett inlägg som jag helt sonika klipper in i dagens så slipper ni trycka på länkar och så. För det är ju klart att ni vill läsa det!?!


De senaste veckorna har jag märkt en förändring i hans beteende och sätt att behandla mig. Han har aldrig tid för mig. Han är upptagen med film, musik, dataspel och Facebook på de flesta av dygnets vakna timmar. När det väl är min tur att få lite kvalitetstid med honom är han för det mesta sur och tvär. Jag försöker först med lock och pock men när han inte vill samarbeta blir jag frustrerad och ganska hårdhänt.
Detta gillar han inte alls utan slår helt bakut och vägrar att släppa till överhuvudtaget!
Om vi nån gång väl får till det är han så låååångsam. För mig hade det inte varit ett stort problem om det bara tog 4 sekunder men sån tur har väl bara Magnus Ugglas fru. Nej, här snackar vi flera minuter och det är ju så tråååkigt! Ju äldre han blir desto längre tid tar det innan han är färdig....

När han kom in i mitt liv en torsdagseftermiddag för X antal år sedan så trodde jag verkligen att han var här för att stanna. Kanske inte för alltid men i alla fall för ett bra tag framöver. Men alla sagor har som bekant ett slut och så även våran.

Jag har bestämt mig för att gå vidare med mitt liv och lämna honom. Jag har faktiskt redan skaffat en ny! Så idag tar jag mitt pick och pack och flyttar........

....till min nya laptop som kom med posten igår!!

Jag var ju riktigt rolig för några år sen!!

Och roligt ska det bli i dag oxå när ett gäng från jobbet ska deltaga i Stadsloppet här i Kristianstad. Eftersom min pump inte håller för 5 km löpning tänker jag gå och eftersom jag vet att ett helt gäng till tänker göra det kommer det ju att bli som en helt vanlig promenad fast med många kompisar i stan istället för att vara själv i skogen!

2 kommentarer:

  1. Hejja Dig som trots motgångar ser ljust på framtiden å gör det bästa av nuet.
    Roligt inlägg å YES jag förstår Dig :D

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya kompis! Å du behöver inte ens döpa "honom" - han heter ju Yoga redan;-)

    Det inkopierade inlägget var helt suveränt. Skrattade gott här:-))))

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...