Alla vi som gillar Maria

torsdag 3 augusti 2017

Märklig känsla

att vilja vara glad för att semestern äntligen är här och inse att jag istället är - för andra dagen i rad - är på sjukt dåligt humör och går runt med gråten i halsen dagarna i ända.
Inte blev det bättre när jag kraschade min telefon i dag och fick köpa en ny eftersom det inte är lönt att lägga så mycket pengar på att fixa en gammal telefon. Nu fick jag istället lägga ännu mer pengar på att köpa en ny och inte ens det fick mig på gott humör. Tycker mest att det är jobbigt att fixa till alla appar och skit som jag vill ha det.
Och det blir definitivt inte bättre av att det regnar. Jag som hade tänkt gå till skogs och plocka svamp alternativt blåbär om jag inte hittar några. Fast med tanke på min vän Murphy hade jag väl antagligen varken hittat svamp eller bär. Lika bra att bli hemma och sura.

5 kommentarer:

  1. Låter ju inte alls bra.

    Vädret gör ju att man tappar glädjen :(

    Men idag har vi firat min far som fyller 85 :)

    SvaraRadera
  2. Sura på, säger jag med glimten i ögat. I morgon är en annan dag ;)
    Ibland vet man inte orsaken och kanske inte behöver veta den heller. Ibland går luften bara ur en.
    Varm kram 💜

    SvaraRadera
  3. Alltså med tanke på vad väntar dig senare den här sommaren - eller om det är under hösten - så tycker jag att din reaktion är helt naturlig faktiskt. Oooops, det borde jag kanske inte ha sagt, men du skulle ju ha åkt på semester och det kunde ju inte ske. Så jag tycker att din reaktion är helt normalt - för mig alltså.

    SvaraRadera
  4. Tradigt när man känner sig så! Idag regnar det inte. Inte än iaf. Vad köpte du för telefon? Jag måste byta i höst, min är inte alls rolig längre...
    Hoppas du känner dig lite gladare idag.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du bott in dig i din nya telefon. Jobbigt innan man gjort det - men sen så :)
    Sv: Vi är inte många som säger brandgul :) men vi är sköna!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...