Alla vi som gillar Maria

lördag 30 september 2017

Hur många har jag haft egentligen??

Precis som antagligen alla andra mammor (och pappor för den delen) tycker jag att mina barn spenderar alldeles för mycket tid framför sin dator/telefon/TV. Om det inte tittas på Neflix så spelas det Super Mario eller Guitar Hero. Det chattas samtidigt som det skjuts ur kanoner i World of Tanks, det snapppas i takt med intrigerna i Pretty Little Liars och jag har insett att alla familjeaktiviteter är ett minne blott. Eller riktigt så illa är det inte så klart men i alla fall......

Jag frågade mina döttrar lite försiktigt hur många serier de följer egentligen. De rabblade upp en hel radda som jag inte hört talas om och när de såg min förskräckta min undrade de hur många serier jag tittat på egentligen. I hela mitt liv alltså. Några funderingar senare insåg jag att jag måste ju tillbringat minst lika mycket tid framför en skärm som dagens ungdomar gör.

Det börjades i tidiga år med Lilla huset på prärien, Dallas och Dynastin. Det fortsatte i tonåren med Beverly Hills och 21 Jump Street. Jag har alltid älskat sjukhusserien och har sett alla avsnitt av Cityakuten och Chicago Hope. Och på senare år såklart Greys Anatomy. En annan favorit har varit polisserier typ På spaning i New York och Spanarna på Hill Street. Advokater i form av Lagens änglar och Advokaterna. En härlig komedi sitter ju aldrig fel eller vad säger ni om Ally McBeal och Vänner? Snygga karlar är ju aldrig fel och det har jag sett i Sons of Anarchy och Miami Vice. En hel del svenskar har jag hunnit med typ Rederiet, Skilda världar och Tre kronor. Klassiker som McGyver, V och Baywatch har fått mig sitta som klistrad framför rutan och Våra värsta år och Knight Rider har fått mig att missa många timmars sömn.
Och såklart tittar även jag på Neflix - jag menar man kan ju faktiskt vara inloggad 4 stycken samtidigt. Just nu håller jag på att beta av säsong efter säsong med Lie to me och Blacklist. 
Det hade varit lite roligt att göra en lista på alla serier jag sett - inte för att jag tror att jag ens kommer ihåg alla......
Har du någon favorit som jag inte nämnt?

5 kommentarer:

  1. Följer inga serier alls, men det beror nog på att jag skiftarbetar.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Men på din tid fanns varken Super Mario eller Guitar Hero - tror jag;-)

    Tittade du inte på Twin Peaks, Miami Vice, Morden i Midsomer? Spanarna på Hill Street är än idag en av mina favon liksom Cityakuten.

    SvaraRadera
  3. Finns många serier jag aldrig sett... typ dessa tre som Du räknade upp: Rederiet Baywatch och Greys Anatomy.
    Måste erkänna att jag hellre aldrig sett Våra värsta år och Knight Rider eller Ally McBeal och Vänner.
    Ja Du jag har typ inte sett nån serie på Din lista... jag har antagligen haft nå roligare för mig ;-)

    Nu har jag dock sett Loch Ness, Ockupation och Nobel senaste månaden så jo numera ser jag på tv mer än ofta ;-)

    SvaraRadera
  4. Alla dem har jag absolut inte sett!

    SvaraRadera
  5. Jag satt som klistrad framför TV:n när de visade Macahan. Får än idag ståpäls när jag hör signaturmelodin.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...