Alla vi som gillar Maria

måndag 11 december 2017

Dagen efter

skyltsöndag är skyltmåndag. Så kan det bli när bloggen kommer längst ner på priolistan.....

I måndags var jag på ett mycket sällsynt besök inne Kristianstad. Jag uträttade några ärenden och så åt jag en ännu sällsyntare lunch med min man. Och så fotade jag såklart en skylt. En skylt precis i min smak!


På tisdagen var jag på ett tyvärr inte alls sällsynt ställe nämligen på sjukhuset. Du som inte läst om det kan göra det i förra inlägget om du vill.


Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Jag blev utsläppt igen på onsdagen och på väg ut gick jag förbi ett skåp med en skylt som mina ögon drogs till som en bisvärm till en flaska jordgubbssaft. Den med socker då såklart. De är fantastiska på omvårdnad på hjärtavdelningen men deras stavning är jag inte imponerad av.....
Maria Bergman Fd Nilssons foto.

På torsdagen låg jag mest hemma och kände inte alls för att leta skyltar. Jag kände däremot för att ringa till Lund och kräka av mig lite frustration vilket faktiskt ledde till att jag får en operationstid troligtvis i januari. Men det tror jag inte på förrän jag har det svart på vitt i brevlådan.

I fredags kväll var jag på min dotters dansuppvisning. Jag skulle gått tillsammans med resten av familjen i tisdags men eftersom min kropp tyckte annorlunda fick jag gå alldeles allena i fredags. I pausen hittade jag dock massa fiktiva personer att sysselsätta mig med i brist på någon levande att prata med.

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Jag hann inte ens umgås färdigt med allihop.

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

I lördags hade jag fullt upp med att jobba och hade inte ens tid att fota någon skylt.

Och igår när jag kom till jobbet hade någon snäll typ ordnat med frukost till mig!!
Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Ja det var min vecka i ett nötskal. Som vanligt är det BP som styr upp det där med skyltarna!


5 kommentarer:

  1. Att Du ska behöva vänta så länge på att få hjälp är helt märkligt, nu vet ju inte jag hur de prioriterar hjärtsjuka men det känns som Du nu haft Din beskärda del av sämre mående.
    Jag håller tummarna å hoppas Du får göra operationen i januari.
    Sedan ska jag avsluta med att säga att Du är otrolig, en väldigt positiv person.
    Tack för bra skyltning.
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Åsa - du ÄR en fantastiskt positiv och glad person!!! Jag menar inte bara att du skyltar, utan du jobbar till och med, trots att jag är bergis på att du skulle kunna vara sjukskriven. Japp, du ÄR fantastisk!!!

    Första skylten är kanoooon och jag håller helt med där också:-)
    Har ju följt ditt besök på sjukhuset, men skylten var ny. Är ju också lite av en språkpolis, men här fick jag faktiskt googla för att hitta att det visst fanns ett "l" för mycket när jag "inhalerade" budskapet av skylten;-)
    Hoppas du fick till en dialog, eller åtminstone rätt svar när ju pratade med Dalahästen. Jag menar det är ju ungefär som att prata med sig själv eller en vägg - man får åtminstone rätt svar;-)
    Pepparkakshuset som påminner om en Dalek (Dr Who) var ett bra frukostval:-)))) La också upp ett pepparkakshus som min lokala ICAhade gjort, men ditt är såååååå mycket roligare:-)
    Tusen tack att du orkade skylta även den här veckan!!! Å stort tack för länken!!!

    PS. Japp, "I believe it when I see it" brukar jag säga. Det gäller även din tid för operation. Hoppas, hoppas innerligt att operationen blir av i januari. Då kan du äntligen börja leva ett normalt liv igen. Håller alla tummar och tår!!! Å glöm inte alternativet i Stockholm om det skiter sig... Kram fina Maria! DS.

    SvaraRadera
  3. Med sådan frukost kan man ju inte bli annat är CHÅglad!
    Sv: Det är roligt med andra matvanor hemma Min yngste blev vegan. Himla jobbigt första året - men nu har jag lärt mig tänka som en vegan, och då går det ritkgit bra och inte alls lika omöjligt som det kändes i början :)

    SvaraRadera
  4. Då hoppas jag att din kallelse kommer vilken dag som helst. Det är skrämmande att du ska behöva vara så dålig! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Kära Maria! Nu måste du få en operationstid snart! Läser hur du varvar jobb med akutinläggningar och är positiv och glad ändå, fantastiska människa! 💚
    Roliga skyltar, med knorr på, och här kommer en varm kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...