Alla vi som gillar Maria

tisdag 20 mars 2012

Lurendrejeri på hög nivå

När jag åkte buss häromdagen (ni som missade det kan läsa om det här) kom jag att tänka på en rolig händelse som utspelade sig för X antal år sedan.

Jag väljer av hänsyn till inblandade att inte nämna årtalet. Dels för att jag inte vet vad preskriptionstiden på lurendrejeri är och dels för att vissa av huvudpersonerna inte var fyllda 18.

I vilket fall som helst så skulle jag och en kompis på en Valborgsfest. Jag vet inte om såna här fester existerar nuförtiden men när jag var yngre höll vi ofta till ute i Guds fria natur.

Jag och kompisen hade inget att dricka så vi gick till vår lokala Favörbutik och köpte en 1½ liters sockerdricka och en flaska citronvodka-extrakt.

Hemma hos henne hällde vi upp sockerdrickan och rörde runt tills all kolsyra var borta. Sen blandade vi i citronvodka-extraktet och vips hade vi 1½ liter citronvodka!!

Den hade inte passerat några noggranna kvalitetskontroller men den var godkänd av oss.

När vi kom till dungen där vi skulle ha festen gjorde vi en väldigt stor affär av att vi inte gillade citronvodka men att det var det enda vi hade fått tag på. Var det kanske någon som ville byta??

Det var det.

Anna och Annika ville byta.

Så de fick vår citronsockerdricka och vi fick deras kommerinteihågvaddetvar.

Behöver jag berätta vilka som var fullast på festen?

Det var Anna och Annika.

Det ligger nog någonting i det gamla talessättet "Tron kan försätta berg".

Så Anna och Annika - om ni läser detta vill jag bara att ni ska veta att jag fnissar inombords än idag varje gång jag ser någon av er!!

Men det bjuder ni på va??

11 kommentarer:

  1. Fast jag tror nog Anna och Annika hade roligare dagen efter än någon annan som var på den festen. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, om Helena här ovan har rätt, då kan man ju fundera på vem som skrattar mest...

    Själv känner jag väl till fenomenet tonårsfylla utan alkohol. Jag vågade varken dricka eller spela full (på den tiden måste jag kanske tillägga), men jag hade kompisar som blev märkligt "fulla" på de mest konstiga brygder. :-)

    SvaraRadera
  3. antar att Anna och Annika kan skratta gott åt detta idag, frågan är hur lång tid det tog innan de fick reda på sanningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag vet är de lyckligt ovetande än idag!!

      Radera
  4. Vilken bomb! Fick de veta det först nu,hihihi ;)

    SvaraRadera
  5. Snacka om placeboeffekt ha ha!

    SvaraRadera
  6. Hahaha...det där har man bevittnat några gånger!!...och säkert råkat ut för själv...
    :-)

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Fick de någonsin reda på sanningen eller kom den ut nu först?! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tänk så bra de mådde dagen därpå! Och så förvånade de skulle bli NÄSTA gång de drack lika mycket citronvodka och mådde pyton! ;)

    SvaraRadera
  9. Hahaha...jag vet inte vem av er som ska skämmas mest ;)
    Du som lurade dom. Eller dom som blev fulla, utan alkohol ;)
    Hahaha
    Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...